Klauzula reklamacyjna
Klauzula reklamacyjna
Na podstawie Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. z 2015r., poz.1348 z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz. U. z 2017 r. poz. 2486) informuję Pana/Panią, że:
- Klientowi przysługuje prawo do składania reklamacji dotyczących usług świadczonych przez spółki z Grupy UNITY CENTRUM, w skład której wchodzą następujące podmioty:
- Unity Centrum Ubezpieczeń Należności Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-131) przy ul. Katowickiej 61/2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000516001, posługującą się NIP: 7822573493, REGON: 302769876, w imieniu której działa prezes zarządu Piotr Wnorowski
- Unity Centrum Ubezpieczeń Majątkowych Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-131) przy ul. Katowickiej 61/2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000553401, posługującą się NIP: 7822583681, REGON: 361279264, w imieniu której działa członek zarządu Piotr Wnorowski oraz członek zarządu Wojciech Mikołajczak
- Unity Centrum Ubezpieczeń Grupowych Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-131) przy ul. Katowickiej 61/2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000561065, posługującą się NIP: 7822586320, REGON: 361677697, w imieniu której działa członek zarządu Joanna Wnorowska oraz członek zarządu Beata Juszczak
- Unity Centrum Usług Finansowych Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-131) przy ul. Katowickiej 61/2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000737327 posługującą się NIP: 7822822157, REGON: 380584305, w imieniu której działa członek zarządu Piotr Wnorowski oraz członek zarządu Artur Rzepecki
- Unity Centrum Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-131) przy ul. Katowickiej 61/2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0001128819, posługującą się NIP: 7822945724, REGON: 529729881, w imieniu której działa członek zarządu Piotr Wnorowski oraz członek zarządu Paweł Juszkiewicz
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta lub jego pełnomocnika:
– osobiście w siedzibie spółek z Grupy UNITY CENTRUM: ul. Katowicka 61/2, 61-131 Poznań;
– pisemnie na adres spółek z Grupy UNITY CENTRUM: ul. Katowicka 61/2, 61-131 Poznań;
– telefonicznie pod numerem telefonu: 61 307 09 30
– za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: broker@unitycentrum.pl
- Odpowiedź na reklamację, zostanie udzielona przez spółki z Grupy UNITY CENTRUM bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, spółki z Grupy UNITY Centrum przekażą klientowi, który wystąpił z reklamacją informację, w której:- wyjaśnią przyczynę opóźnienia;
– wskażą okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
– określą przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może
przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Odpowiedź na złożoną reklamację jest udzielana Klientowi w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji. Na wniosek Klienta odpowiedź na złożoną reklamację może zostać udzielona pocztą elektroniczną, na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Ponadto, Klient ma możliwość uzyskania bezpłatnej pomocy prawnej korzystając z usług: – Rzecznika Finansowego (rf.gov.pl);
– właściwego miejscowo Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta, w przypadku posiadania przez Klienta statusu konsumenta (www.uokik.gov.pl).
- Właściwym dla Brokera organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, Plac Powstańców Warszawy 1.
- Dane osobowe Klienta będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia Reklamacji oraz do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z Reklamacji.